هشدار ولایتی به مکرون درخصوص دخالت در امور داخلی ایران

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دخالت رئیس جمهور فرانسه در موضوع موشکی ایران را به نفع مکرون و این کشور ندانست و با هشدار درخصوص مداخله در امور داخلی کشورمان به او توصیه کرد سعی کند مانند مارشال دوگل، حداقل نیمه مستقل باشد.
علی اکبر ولایتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با رد و تقبیح مواضع ضد ایرانی اخیر رئیس جمهور فرانسه افزود: به نفع آقای مکرون و فرانسه نیست که در موضوع موشکی و امور راهبردی جمهوری اسلامی ایران که در آن حساسیت بسیار داریم، دخالت کند؛ این دخالت‌ها جز کاستن از اعتبار دولت فرانسه نزد جمهوری اسلامی ایران خاصیت دیگری ندارد.
وی گفت: به عنوان فردی ایرانی که با مسائل سیاست خارجی و تاریخ فرانسه آشنایی دارم به رئیس جمهور این کشور توصیه می‌کنم سعی کند مسیر ژنرال دوگل در دوران ریاستش در سیاست خارجی را طی کند یعنی حالت نیمه استقلال داشته باشد.
توصیه می کنم آقای مکرون مانند مارشال دوگل حداقل حالت نیمه استقلال داشته باشد | دانلود
ولایتی افزود: ما که برای مسائل و برنامه دفاعی کشورمان از دیگران اجازه نمی‌گیریم که موشک داشته باشیم یا نداشته باشیم یا بگویند برد موشک هایمان چند کیلومتر باشد.
وی تصریح کرد: این موضوع به آقای مکرون چه ربطی دارد؟ وی اصلا چه کاره است که دخالت می‌کند؟ اگر می‌خواهد رابطه ایران و فرانسه، رابطه‌ای رو به رشد باشد سعی کند در این نوع امور دخالت نکند، زیرا این خلاف مصالح ملی فرانسه هم است.

به نفع آقای مکرون و فرانسه نیست که در موضوع موشکی و امور راهبردی ایران که در آن حساسیت بسیار داریم، دخالت کند، وی اصلا چه کاره است که دخالت می‌کند؟ ما برای مسائل و برنامه دفاعی کشورمان از دیگران اجازه نمی‌گیریم که موشک داشته باشیم یا نداشته باشیم یا بگویند برد موشک هایمان چند کیلومتر باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معلوم است که پاسخ ما به او منفی است پس چرا این موضوع را مطرح می‌کند که وقتی پاسخ منفی گرفت بگویند آقای مکرون در سیاستش شکست خورده است؟ کاری کند که بگویند در سیاستش موفق بوده است.
ولایتی بار دیگری خطاب به مکرون تاکید کرد: آقای مکرون این جمله را از بنده به عنوان شهروندی ایرانی بشنود و بپذیرد که اگر به این امور وارد شود پاسخ ما حتما منفی است و حتی یک درصد هم احتمال ندارد که به خواستی که دخالت در امور داخلی ماست، پاسخ مثبت بدهیم؛ بنابراین گزارش، رئیس جمهور فرانسه در ادامه اظهارات مداخله آمیزش در امور داخلی کشورمان، دیروز در اجلاس اتحادیه اروپا در گوتنبرگ سوئد خواستار شفاف سازی در خصوص "راهبرد ایران در برنامه موشکی بالستیک" شد. مکرون همچنین مدعی شد که ایران باید "سیاستی کمتر تهاجمی" در منطقه اتخاذ کند.
موضع گیری ولایتی علیه مکرون، صریح و قاطع‌ترین پاسخ یکی از مقامات کشورمان به اظهارات مداخله جویانه رئیس جمهور فرانسه است.


کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت دانش پیام بامداد است.

طراحی و برنامه نویسی توسط : کیامیکس