چین با پمپ کردن پول زیاد به اقتصاد، سرمایه‌گذاران را آرام می‌کند

چین برای بهبود حال‌ و هوای بازار، همچنان مقادیر زیادی پول نقد را به سیستم مالی خود پمپاژ کرده و روی لبه باریکی بین محدود کردن بدهی و اداره آرام همه امور، حرکت می‌کند.
به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، چین برای بهبود حال‌ و هوای بازار خود، همچنان مقادیر زیادی پول نقد را به سیستم مالی خود پمپاژ می‌کند؛ گویا دومین اقتصاد بزرگ دنیا، روی لبه باریکی بین محدود کردن بدهی و اداره آرام همه امور، حرکت را آغاز کرده است.
هفته گذشته بانک خلق چین، پول نقدی به ارزش ۸۱۰ میلیارد یوآن (معادل ۱۲۲.۴ میلیارد دلار آمریکا) را در عملیات مدیریت نقدینگی خود، ظرف ۵ روز متوالی به بازار تزریق کرد. به گفته متخصصان، این فعالیت‌ها که بزرگترین افزایش خالص هفتگی خود از ژانویه تا کنون را شاهد بودند، بخشی از واکنش پکن به افزایش رکوردی سود اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله این کشور بود.
کن چئونگ، استراتژیست تبادلات خارجی در بانک میزوهو، که بر ارز چین و سیاست‌گذاری‌های پولی تمرکز دارد، گفت: افزایش سود اوراق خزانه‌داری دولت چین، سیاست‌گذاران را عصبی کرده است، بنابراین برای جلوگیری از افزایش بیشتر این سود، آنها به سیستم نقدینگی تزریق کرده‌اند تا حال‌ و هوای بازار را بهتر کنند.
تحلیل‌گر نورما، هفته گذشته در یادداشتی گفت که سمت‌سوی سود اوراق خزانه‌داری تحت تاثیر وحشت از محدودیت‌های قانونی وضع شده توسط پکن، شکل گرفته است. سود اوراق که در جهت معکوس قیمت‌ها حرکت می‌کند، برای مدت کوتاهی در چین به ۴ درصد رسید که بیشترین مقدار آن در ۳ سال گذشته است.
افزایش سود اوراق خزانه‌داری دولتی که یک بنچ‌مارک مالی است، می‌تواند اقتصاد را با تهدید بالا رفتن هزینه وام‌گیری مواجه کند و به‌طور بالقوه‌ای وضعیت بدهی این کشور را بدتر کند.


کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت دانش پیام بامداد است.

طراحی و برنامه نویسی توسط : کیامیکس