فرانسوی‌ها درباره مسائل منطقه دقت بیشتری کنند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل دفاعی و موشکی مذاکره نمی‌کند، به فرانسوی‌ها توصیه کرد، درباره مسائل منطقه دقت بیشتری کنند.
به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر ماکرون مبنی بر لزوم مذاکره با کشورمان در خصوص کاهش توان دفاعی ایران گفت: دولتمردان فرانسه و دیگر دولتمردانی که درخصوص مسائل ایران صحبت می‌کنند لازم است با توجه به تحولات عمیقی که در دهه‌های گذشته در منطقه روی داده است و تفاوت‌های زیادی که در شرایط کنونی و گذشته وجود دارد، دقت کنند.
وی افزود: آنان باید در بیان و کلام خودشان مسائل را با دقت و ظرفیت بیشتری تحلیل کنند زیرا قطعاً جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل دفاعی و موشکی مذاکره نمی‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین خطاب به دولتمردان فرانسه تاکید کرد: درباره دیگر مسائل منطقه نیز قطعاً لازم است دوستان فرانسوی دقت بیشتری کنند.

قاسمی ابراز امیدواری کرد: زمینه‌های لازم برای دیدار مقامات ایران و فرانسه در آینده نه چندان دور فراهم شود.
وی گفت: ما صحبت‌های بسیاری را در عرصه‌های مختلف با مقامات الیزه خواهیم داشت که بدانند و بتوانند تحلیل دقیق‌تر و عمیق‌تری از مسائل جمهوری اسلامی ایران و منطقه داشته باشند و به یادشان بیاوریم که ایران یگانه کشوری است که در سال‌های گذشته برای مبارزه با تروریسم بهای سنگینی را پرداخت کرده است.
قاسمی افزود: آنان باید به یاد داشته باشند که اگر ایران در مقابل تروریست‌ها نمی‌ایستاد نه فقط در مجموعه منطقه آثار مخربشان را ایجاد می‌کردند بلکه امروز در خیابان‌های اروپا و دیگر نقاط جهان هم می‌توانستند جنایات هولناکی مرتکب شوند، همچنانکه در سال‌های گذشته این اتفاق در برخی از شهرهای اروپا روی داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با سیاستگذاری‌های درست و با تمام توان در مقابل تروریسم و تروریست‌ها ایستادگی کرد و توانست آنان را تا مرحله زیادی از صحنه نبرد دور کند.


کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت دانش پیام بامداد است.

طراحی و برنامه نویسی توسط : کیامیکس